måndag 28 maj 2012

kränkt och särbehandlad

Inte visste jag att lärare hade rätt till :
1- Säga att man fått IG på ett prov innan läraren ens tittat på det.
2- Berätta för andra i klassen att jag fått en IG-varning hemskickad.
3- Skratta åt mig under tiden hon berättar att jag måste göra om prov.




Och sedan neka till allt även fast vittnen intyga.
Sedan säga " ja men jag ber väl om ursäkt då! " på ett snäsigt och uppkäftigt sätt.

Vi skulle även ha betygsprat idag, då kunde hon inte ha det med mig, för hon hade inte rättat.( Fast hon skratta ju och sa att jag fått omrpov ?! )
Och sedan då vi slutat och skulle gå, vela hon prata med mig. Säger att jag fått IG och ska göra kompliterings uppgifter för att bli godkänd. Hur skulle hon ha det, rättat eller inte ?!

Efter våran andra lektion var klar skulle några i klassen komma till henne för då skulle hon ha rättat deras prov.
Följde med, eftersom jag tyckte allt var så konstigt så jag vela se mitt prov.
Men nej, det hade hon inte tid med, hon kunde inte plocka fram mitt prov. Men konstigt nog låg alla andras prov framme, förutom mitt. Känns jävligt skumt.
Känns mer som " Jag  har inte rättat ditt prov, men jag antar att du fick IG, så jag orkar inte rätta det. "


Jag skulle heller inte komma och styra och ställa, men tanke på min situation, vadå min situation?!?!
Har hon ens någon rätt att säga så.
Dels hade hon inte tid att ta fram mitt prov eftersom hennes lektion började om 10minuter.
Men hon hade allt tid med att rätta Amandas prov efter att hon pratat med mig.
Skumt ?! JA!

Även att jag sa till henne att jag kände mig särbehandlad.
Det svar jag får är " Ja nu njuter du väl allt av att vara särbehandlad eftersom du fick lätta kompliterings uppgifter "

Snälla... ?
Visst, hon har nog rätt i mycket av det hon säger. Jag har varit borta mycket.
Men jag har gjort alla inlämmningsuppgifter, jag har skrivit proven.


Men jag tycker då det är jävligt oprofessionellt av en lärare att säga så här.
En lärare får inte säga så här till sin elev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar