måndag 27 februari 2012

saker jag stör mig på.

Det är ett jävla tjat i Sverige om att alla människor har lika värde, vad är de för bullshit ?

Och det roliga är att kronprinsessan victoria åker runt i landet och representerar Sverige!

Dagen då Estelle föddes, föddes även mitt kusinbarn, men Sofie fick inte åka in till BB på en gång men hänvisades till ett annat sjukhus, dom sa att det inte berodde på Victoria, men efter klockan 2 då nyheterna hade släpts om Estelle var Sofie så välkommen så!


Sen en annan sak är,
om någon skulle döda mig, skulle den personen få max två år, men skulle samma person döda en polis, kung, minister eller liknande skulle den få livstid!
Min familj släkt och vänner skulle ju bli minst lika ledsen som deras familjer !


Och till det sista..
Det gäller tamponger, bindor och preventivmedel!

Varför får inte vi kvinnor det gratis?
Vi kan inte göra något åt våran mens, vi föds med den, då tycker jag vi borde få tamponger och bindor gratis till vissdel!
Sen kan vi heller inte rå för att vi får barn och preventivmedel är jätte dyrt. Utan sex fungerar ju inte ett förhållande..


är det någon som håller med mig ?
ska det verkligen vara så här ?

4 kommentarer:

  1. Håller riktigt jävla med dig alltså!! helt sant.. stört att det är så egentligen. framför allt då det gäller tamponger och bindor å sånt skit! varför ska killarna glida igenom livet medans vi ska slösa miljoner på sånt skit ?!

    SvaraRadera
  2. ja precis, vi måste stå och betala för massa saker vi inte kan göra något åt, det är sjukt!

    SvaraRadera
  3. man kan få gratis tamponger på www.tamponsforfree.se
    Preventivmedel är väll bådas utgift om man har ett förhållande, för snålar killen in på de och vägrar hjälpa till så är redan förhållandet sopslut
    Är man singel så är de upp till var och en om dom är villig att ta risken
    Så sluta gnäll

    SvaraRadera
  4. haha okej ? sopslut var det !
    till största del äter ja p-piller pga mensverken, satt ja.
    och visst, de kanske finns gratis tamponger där, men de borde finnas överallt.

    SvaraRadera