tisdag 8 maj 2012

Så många frågor - så några svar

Dagarna går på tok för fort !
Tycker ändå dom borde gå sakta eftersom jag ska åka på studentresa, jag menar, jämnt när det är något man längtar efter så brukar ju tiden gå så lååååångsamt !
Men dagarna bara springer förbi mig, antagligen för att jag har så mycket i skolan att göra..

Nu på fredag har jag miljöprov
Tisadag - kristendo och miljöprov !
Onsdag- Islam, Småföretagande och två ledarskaps prov !
Fredag- Hållbartsamhälle prov!
Och veckan därpå två prov till.
Vill bara gå och gräva ner mig...

Tänk, för sex år sedan då jag började i 7an, jag kommer ihåg att jag kände mig så stor, men ändå så liten för det var så långt kvar tills studenten!
Kommer så väl ihåg första dagen, pirrigt i magen och ännu mer pirrigt för att vi måste gå igenom caféet för att komma till vår samlingssal..
Men dagar, månader, terminer och 7,8,9 bara sprang om oss, helt plöstligt stod man uppe på högliden och fick sina slut betyg, vi kände oss stora som gått ut högstadiet!
Men så tog sommarlovet slut, man kände sig så liten igen när man började gymnasiet.
Det var 3 år sedan, förstår inte hur tiden gått så fort, när man satt sin första fot på broman trodde man att de skulle ta en evighet innan man fick lämna det för gott, men icke ! Snart så har jag tagit studenten!
Bara några få skoldagar kvar, förstår inte, vill inte förstå, vill gå ett år till, hur ska jag hinna ? Fan, klart jag fixar det - hoppas jag iallfall!



Men sen då efter studenten ?
Ja, jag kommer känna mig lika liten som när jag började 7an, nu kommer jag ut i vuxenlivet på riktigt, vilsen.
Visst, jag har jobb inom hemtjänsten hela sommaren och ett tag där efter - men det är ju inget framtids jobb direkt.

Så många frågar - så några svåra svar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar