tisdag 8 januari 2013

trött morgon

Om man någon gång kunde lära sig att kliva upp första gången alarmet ringer, istället för att somna om och vakna och vara ännu tröttare. Nu är hela dagen förstörd, hann varken göra matlåda, ta reda på köttfärsen eller damsugen. Hann heller inte gå ut och gå. Det var bara till och kliva upp, slänga i sig frukost och skynda sig ut till Rogsta, låta Snobben göra sina behov och kolla i kylen här om det fanns något snabbt att kasta ihop till matlåda. Om 45 minuter börjar jag jobba, tycker inte alls om att jobba 12.30-21.30, precis hela dagen blir förstörd!
Har även världens träningsvärk i armarna sen jag och Fanny var och gymma igår, så jag hoppas jag får en bra rad där det inte är så många lyft. Prata med D i telefon i några minuter, var jobbigt att bara hålla i telefonen..
Jag och Fanny har iallafall kommit fram till att vi ska vänta med att köpa gymkort tills vi har gått ner de kilon vi vill gå ner. Annars kommer det bara kännas som att det inte är någon mening med att gymma.
Nu ska ja stoppa stackars Snobben i buren och sen åka och jobba. Hatar verkligen att sätta han där, dels för att han ser så otroligt ledsen ut och jag vet hur mycket han hatar det. Men sen tänker jag även varje gång, tänkt om det skulle börja brinna eller något, och han sitter i buren..? Såna hemska tankar och man oroar sig för mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar