söndag 6 januari 2013

framsteg

Har varit ute på promenad med Snobben, Axa och Fanny i slingan på väster.
Det är bra att gå där eftersom de inte är så mycket folk där jämfört med öster eftersom jag vill träna S.
Han har gjort stora framsteg, förut kunde han inte vara ihop med en annan hund utan att låta den vara, skulle jämnt hålla på att jucka och busa hela tiden. Men nu går det bra med Axa, visst, ibland försöker han, men det är ingenting mot för förut.
Han har även blivit jätte duktig på att lyssna och att gå löst. En bra bit gick han fot bredvid mig, tråkigt nog går han bättre löst än i koppel. Men det ska de bli ändring på, bara jag får han att lyssna tillräckligt bra först!

När vi kom tillbaka hem och stod och prata utanför huset så fråga Fanny hur han gjorde om han mötte andra hundar, oftast bryr han sig inte om dem, han gnäller lite ibland om den andra hunden gnäller, men slutar oftast om man säger till han.
Precis då kom det ju någon, ursäkta men, riktig jävla jubel idiot med en hund på 80-90kg som  hade flexi-koppel och han får inte stopp på hunden så den går ju rakt mot S och jag får dra i S, backa och gå runt halvt upp i en plogvall, S morra ju så klart, fast de var ändå rätt tillfälle att morra.
Förstår inte riktigt hur folk tänker när man har en sån stor hund och ett sånt koppel, de kan lika gärna ta ett kaninkoppel då!!

Nog om detta nu.
Tidigare idag när jag satt och kolla runt på Facebock så såg jag en tjej som går på Glada Hudik Skolan som lagt upp en hemsk men väldigt stark och bra film om sig själv. Tänkt om alla kunde göra som hon.
Sara, du är en väldigt stark tjej och jag hoppas många som blivit utsatt för samma sak ser din film och gör det samma som du gjorde!

Titta på filmen och sprid vidare!


https://www.youtube.com/watch?v=8-rPwxKEXuc


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar