söndag 6 januari 2013

Bara solen som fattas

Somnade sent igår, men var konstigt nog pigg när klockan ringde 06.00 i morse, skönt när man är pigg och orkar göra en god och stadig frukost, hårdbröd med kokt ägg, turkisk yoghurt med vindruvor och passionsfrukt! mums.
Blev glad när ja kom ner på jobbet, såg att jag hade min favorit rad, samma rad som jag hade hela julveckan, har kommit en brukar så nära där, hon skiner upp som en sol när ja kommer, vi pratar om allt och inget, hon är väldigt speciell och säger jämnt; jag blir så glad när du kommer, du är alltid välkommen!
Och idag sa hon även att hon saknat att ha någon att prata med när jag var i fjällen, alla andra har så bråttom. Det värmer verkligen att höra dessa små ord, jag känner mig trygg och jag vet att jag gör ett bra jobb, även om både hon och jag glömmer bort varför jag är där och vi bara sitter och pratar istället!
Det är de som gör de kul att gå till jobbet och jag trivs.
Slutade iallafall kl 12.00, gick hem och åt lite lunch sen så gjorde D lite varm Oboý och vi tog med oss Snobben och åkte ut till hans stuga och kika lite, Snobben blev överlycklig att få springa runt som en galning och jag fick åka spark.
Så nu har jag två utslagna hjältar som ligger på soffan och kikar på The Hobbit, själv ska jag ta och städa lite nu.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar