måndag 14 januari 2013

När vi mår som bäst

Fredag var en riktig mördar dag.
Upp tidigt för att vara på jobbet till klockan 07.00, dagen rullade ändå på ganska fort, hade en jätte gullig dam med mig som gick lärodag med mig, så det var skönt att ha någon med sig att prata med mellan besöken. Men kl 14:00 var det dags för ett städa, ett städ som drog ut på tiden, skulle sluta kl 15.00 men fick sluta kring 20 över. Var bara till att skynda ut till Rogsta, kasta i sig mat och vidare till nästa jobb, 16.00.
Kom till kontoret i Ingsta strax efter 16.00, möts av Sandra och en ny tjej, Linnea, som aldrig varit i Rogsta eller ens en aning om vart det låg, hon hade fått kört efter GPS:n ut dit. Hur fanken tänker rekryteringen när de skickar ut en helt ny tjej ?!
Det är inte direkt lätt att hitta här ute om man inte har en blekast var det ligger..
Som tur var så var det många som var på kortids och inlagda på sjukhusen så vi hann ta hela turen och åka tillsammans.
Vi kom även in till kontoret i tid. Hade aldrig orkat jobba över, kändes som jag skulle somna i bilen på vägen hem.
Strax efter 22 låg jag i sängen, men låg vaken jätte länge innan jag somna.

Lördag kl 06.00 ringde alarmet igen, dags för jobb 07.00-12.00, har aldrig känt mig så trött.
Som tur var dom jag jobbar med så snäll och tog mina sista brukare så jag kunde gå hem till kl 11.00.
La mig och vila någon timme sen var jag och Fanny ute och gick 5km i det otroligt fina vädret!

Duschade och gjorde mig i ordning innan jag började med maten, hade nämligen dejt med Fanny!
Vi skulle vara duktiga och vara nykter, men det sprack efter vi skjutsat Kringen och hans kompisar.
Tagga om och förfesta lite hos mig innan vi gick ner till Kringen och sedan vidare på Hogges.
Det är ganska svart för mig och Fanny vad vi gjorde den kvällen. Vi som skulle ta det lungt..

Som tur var så var jag ganska pigg dagen efter, jag och D gjorde iordning fika och åkte till Rogsta.
Ringde Niklas och fråga hur det gick, självklart hade Robins skoter gått sönder så dom stog på kraftledningen mellan Rogsta och Via, skyndade oss att klä på oss och åkte dit.
Men det var bara att lämna Robins skoter och skjutsa hem han.
Jag, Daniel, Niklas och Macke åkte vidare mot Daniels stuga.
Jätte fint väder att åka skoter i, en jätte härlig dag.
Men när vi kom till Daniels stuga fick jag så ont i ryggen, var ingen kul att åka längre, orkade inte stå och kunde inte köra nå fort eftersom det kändes som ett hugg i ryggen i guppen.
Och självklart blev jag stelfrusen, resan hem kändes som en evighet.
När vi nästan var hemma fick jag jätte ont i låret, aldrig känt sådan smärta förut, kändes som något högg en kniv i låret och vred om ungefär.
Skynda mig in och värmde mig framför brasan och kröp sedan ner i ett varmt bad, men är fortfarande frysen idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar