lördag 19 januari 2013

Du är mitt solsken

Du är mitt solsken - sa en brukar till mig i onsdags, det gick rakt i hjärtat, det värmde och jag blev verkligen rörd.
Blir så otroligt glad att höra såna fina saker, dem visar verkligen sin tacksamhet för hjälpen dem får!
Är så otroligt skönt att se deras leende, deras tacksamhet för en sak som är svårt för dem men en barnlek för oss andra.


Har inte haft tid till att blogga för jag har bara jobbat, som vanligt.
Blev även väldigt irriterad i torsdags, då jag fick höra att en tjej som är ett år yngre än mig och inte hade någon erfarenhet alls innom omsorgen fick ett resurspass, alltså en rad mån-fre 0700-1600 hela januari.
Förstår verkligen inte varför inte jag eller någon annan vikarie som jobbat där längre blev tillfrågad.
Visst jag får jobba mycket, jag kommer upp i 140-165 timmar varje månad, men jag går ju alltid och är orolig när jag inte har något jobb till veckan därpå.
PLUS att hon inte fyllt 19år än och har 102kr/h medan jag som snart fyller 20år, till påsken har jag 2års erfarenhet och jag jobbar nästan jämnt och har jobbat mycket dem här snart 2åren plus 2 hela somrar har 101,33kr/h.
I april förra året fyllde jag 19, i oktober höjde dem mig från 97,60 till det jag har nu.
Är det rättvist ? NEJ!
Så ringde löna, rekryteringen och tillslut fick jag tag i hon som sätter löner, så hon höll med mig att så skulle de absolut inte vara, jag hoppas dem höjer mig mer och ger mig retroaktivt .
Har ringt om min lön flera gånger tidigare men har aldrig fått en chans att förhandla, har fått ett blankt nej.
Men nu hamna jag verkligen hos rätt person!

Nej nu ska jag ta och dra fram varende möbel och städa riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar