fredag 20 januari 2012

Du är mitt allt, Snobben

Igår när jag kom hem såg jag att snobbens sporre ( klon som sitter på framtassen lite högre upp ) hade tappat halv klon, han var jätte svullen och varig.
Det var bara att åka in till veterinären, han fick en spruta och somnade nästan på en gång, efter ett tag kom dom med en bår och ja fick hjälpa till att lyfta upp han, de var jätte hemskt för han var helt lealös i kroppen..
Dom drog in han på operation och bad mig komma tillbaka om en timme för då skulle han vara på benen igen.
Åkte till Daniel så länge, längsta timmen ja varit med om, jätte jobbigt att lämna han även fast dom bara skulle ta bort lite av klon..

Åkte tillbaka och hämta han, han hade tratt och lindad tass, var så synd om han men kunde heller inte låta bli att skratta för han såg så rolig ut.
Blev ännu mer synd om han när han försökte pussa mig och tratten var i vägen, när vi kom ut skulle han lukta på backen men de gick ju heller inte..
När vi kom hem fick han sova i någon timme, sen gick ja en promenad, kissa inte nå alls..
Provade efter en timme, samma sak igen..
Gick upp 2 gånger inatt med han, han kissade pytte lite ena gången.
Sen har han heller inte ätit något sen igår morse och de var inte mycket alls. han har även fått smärtstillande medicin som gör att han, tappar matlusten och blir trött av, även risk för tarmblödning och nå andra tråkiga saker..
Uscha, tycker så synd om han ! :(

Du är mitt allt Snobben ! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar